[[{"content_id":432716,"content_number":0,"portal_id":184,"lang_id":"fa","content_title":"شأن خبرگان بالاتر از دعواهای سیاسی است","content_rtitr":"","content_short_title":null,"content_summary":"","content_summary_fill":0,"content_body":"باهنر در نشست ماهیان جام:\r\n\r\nشأن خبرگان بالاتر از دعواهای سیاسی است\r\n\r\n\r\nتاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۸\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\n\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\n\r\nرئیس جبهه خط امام و رهبری با بیان این که شأن و جایگاه مجلس خبرگان بالاتر از دعواهای سیاسی جریانات است گفت: مجلس خبرگان، مجلسی رفیع، مهم و سرنوشت&zwnj;ساز است که البته این روزها رسانه&zwnj;های خارجی نیز برای ما خط و نشان می&zwnj;کشند.\r\n\r\n\r\nبه گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر رئیس جبهه خط امام و رهبری در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز(شنبه) در موسسه فرهنگی شهدای موتلفه برگزار شد با اشاره به اهمیت انتخابات 7 اسفند اظهار داشت: این دومین تجربه ما بعد از انقلاب اسلامی است که در یک روز 2 انتخابات مهم را برگزار خواهیم کرد و این مسئله منافع زیادی برای کشور دارد، البته اشکالاتی نیز به همراه دارد که فعالان سیاسی باید آن را جبران کنند.&nbsp;\r\n&nbsp;\r\nوی افزود: یکی از اشکالات برگزاری 2 انتخابات در یک روز این است که اهمیت یکی از انتخابات&zwnj;ها دیگری را تحت&zwnj;الشعاع خود قرار می&zwnj;دهد.\r\n&nbsp;\r\nباهنر ادامه داد: برای این اقدام کار پژوهشی سنگینی صورت گرفته است و دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه موثر بودند و به این جمع&zwnj;بندی رسیدند که انتخابات با یکدیگر منطبق شود.&nbsp;\r\n&nbsp;\r\nدبیرکل جامع اسلامی مهندسین بخش دیگری از سخنان خود را تاثیر نتیجه انتخابات در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، بین&zwnj;المللی و سیاسی اختصاص داد و گفت: اگر به مقایسه مجلس ششم با مجالس دیگر بپردازیم آثار زیانبار این مجلس و هزینه&zwnj;هایی که به نظام تحمیل کرد را به خوبی متوجه خواهیم شد. حضور و نوع انتخاب در انتخابات پیشرو بسیار مهم است و شاید نتیجه انتخابات خبرگان در کوتاه مدت احساس نشود تاثیر خود را در موقعیت خاص و حساس خواهد داشت.&nbsp;\r\n&nbsp;\r\nوی در بخش دیگری از سخنان خود به رحلت بنیان&zwnj;گذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در آن فضای پرعاطفه و متاثر که مسئولان دل نگران بودند رسانه&zwnj;های خارجی غوغا کردند و برای خود خواب&zwnj;هایی دیدند تا این که بالاخره بعد از مدت کوتاهی کار تمام شد و رسانه&zwnj;های دشمن تا 72 ساعت برنامه&zwnj;های غیرمرتبط پخش می&zwnj;کردند. آنها فکر می&zwnj;کردند بعد از رحلت امام کشور به ایرانستان تبدیل می&zwnj;شود و علما به جان یکدیگر می&zwnj;افتند.&nbsp;\r\n&nbsp;\r\nباهنر در بخش دیگری از سخنران خود به یکی از فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر این که &laquo;مجلس خبرگان پشتوانه ولایت فقیه است&raquo; اشاره کرد و گفت: شان و منزلت مجلس خبرگان اصلاح&zwnj;طلب و اصولگرا و یا چپ و راست نیست و این مباحث برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است، مجلس خبرگان جایگاه رفیع، مهم و سرنوشت&zwnj;سازی دارد که البته این روزها شاهدیم رسانه&zwnj;های بیگانه به خود اجازه دادند و برای ما خط و نشان می&zwnj;کشند.&nbsp;\r\n&nbsp;\r\nنایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است: مجلس خبرگان از جایگاه رفیعی برخوردار است و هر کس که در این انتخابات رای بیاورد خواب&zwnj;های آشفته برخی&zwnj;ها تعبیر نخواهد شد.&nbsp;\r\n&nbsp;\r\nوی بخش دیگری از سخنان خود را به تحلیل فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص داد و گفت: جامعه اصولگرایی با توجه به این که نسبت به گذشته دیر هنگام اقدام کرد اما به وحدت خوبی رسیده است و ما بعد از تلاش سنگین لیست 30 نفره&zwnj;ای را ارائه کرده&zwnj;ایم، البته این لیست برخی ایرادات را نیز دارد.\r\n&nbsp;\r\nباهنر تصریح کرد: واقعا کسانی که بیرون از لیست ائتلاف ماندند حیف بودند، اما کرسی تهران برای 30 نفر جایگاه دارد ما در کارگروه بستن لیست که متشکل از 7 نفر بود به لیست فعلی رسیدیم اما اگر هر کدام از ما به صورت جداگانه لیست را می&zwnj;بستیم حتما این لیست تغییر می&zwnj;کرد و برخی از ما افراد بیرون مانده را وارد این لیست می&zwnj;کردیم، اما لیستی که امروز ارائه شده حاصل تصمیم جمعی است و این تصمیم بهترین تصمیم بوده است.&nbsp;\r\n&nbsp;\r\nرئیس جبهه خط امام و رهبری به نحوه بررسی لیست اشاره کرد و گفت: ما از بین 1000 نفر به 200 نفر رسیدیم و سپس به 50 نفر، زمانی که به 50 نفر رسیدیم آقای حداد عادل تعبیری داشتند و گفتند هر کدام از این 50 نفر که بیرون لیست بگذاریم مانند این است که یکی از بچه&zwnj;هایمان را ببریم و قربانی کنیم.\r\n&nbsp;\r\nوی تاکید کرد: از کسانی که اسم&zwnj;شان در لیست نهایی قرار ندارد خواهشم می&zwnj;کنیم به نفع جبهه اصولگرایی انصراف دهند، البته ما این گلایه&zwnj; به صورت کلی از کسانی که انصراف نداده&zwnj;اند داریم شاید بگویند بنده چون کاندیدا نیستم این حرف&zwnj;ها را می&zwnj;زنم اما به آنها می&zwnj;گویم نماینده شدن حق کسی نیست بلکه وظیفه است، البته این را نیز بگویم افرادی که در بیرون لیست قرار دارند ناصالح نبوده و چیزی از صلاحیت کم ندارند.\r\n&nbsp;\r\nباهنر افزود: کسانی که به کار تشکیلات می&zwnj;آیند باید متعهد باشند و حداکثر آن این است که شاید احساس کنند به آنها ظلم شده است اما اگر برفرض افرادی که در لیست قرار نگرفته&zwnj;اند بخواهند زیرآبی بروند و از این طریق جلب رای کنند ارزش وفادار ماندن به تشکیلات را ندارند.\r\n&nbsp;\r\nنایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر حضرات آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح همت نمی&zwnj;کردند و به میدان نمی&zwnj;آمدند شاید کار وحدت به سختی پیش می&zwnj;رفت. ممکن است در روز انتخابات افرادی که می&zwnj;خواهند از روی لیست رای بدهند دستشان به نوشتن برخی&zwnj;ها نرود باید بدانند هر نفر از این 30 نفر را خط بزنند به معنای اجازه دادن به یک اصلاح&zwnj;طلب برای ورود به مجلس است و این مغایر با رسم ولایتمداری و اعتقاد به روحانیت انقلابی است.","content_html":"<div id=\"docDiv3Titr\">\n<div id=\"docDiv3TitrRou\">باهنر در نشست ماهیان جام:<\/div>\n\n<div id=\"docDiv3TitrMain\">شأن خبرگان بالاتر از دعواهای سیاسی است<\/div>\n\n<div style=\"height:42px;\">\n<div id=\"docDiv3Date\" style=\"float:right;margin-top:25px;\">تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۸<\/div>\n\n<div id=\"docDivErsal\" style=\"position:static;\"> <\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n\n<div class=\"clear\"> <\/div>\n\n<div id=\"docDiv4Lead\">\n<div id=\"docDiv4LeadTitle\">رئیس جبهه خط امام و رهبری با بیان این که شأن و جایگاه مجلس خبرگان بالاتر از دعواهای سیاسی جریانات است گفت: مجلس خبرگان، مجلسی رفیع، مهم و سرنوشت‌ساز است که البته این روزها رسانه‌های خارجی نیز برای ما خط و نشان می‌کشند.<\/div>\n<\/div>\n\n<p>به گزارش <a href=\"http:\/\/www.jahannews.com\/Politics\" rel=\"nofollow\">جهان <\/a>به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر رئیس جبهه خط امام و رهبری در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز(شنبه) در موسسه فرهنگی شهدای موتلفه برگزار شد با اشاره به اهمیت انتخابات 7 اسفند اظهار داشت: این دومین تجربه ما بعد از انقلاب اسلامی است که در یک روز 2 انتخابات مهم را برگزار خواهیم کرد و این مسئله منافع زیادی برای کشور دارد، البته اشکالاتی نیز به همراه دارد که فعالان سیاسی باید آن را جبران کنند. <br \/>\n <br \/>\nوی افزود: یکی از اشکالات برگزاری 2 انتخابات در یک روز این است که اهمیت یکی از انتخابات‌ها دیگری را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.<br \/>\n <br \/>\nباهنر ادامه داد: برای این اقدام کار پژوهشی سنگینی صورت گرفته است و دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه موثر بودند و به این جمع‌بندی رسیدند که انتخابات با یکدیگر منطبق شود. <br \/>\n <br \/>\nدبیرکل جامع اسلامی مهندسین بخش دیگری از سخنان خود را تاثیر نتیجه انتخابات در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، بین‌المللی و سیاسی اختصاص داد و گفت: اگر به مقایسه مجلس ششم با مجالس دیگر بپردازیم آثار زیانبار این مجلس و هزینه‌هایی که به نظام تحمیل کرد را به خوبی متوجه خواهیم شد. حضور و نوع انتخاب در انتخابات پیشرو بسیار مهم است و شاید نتیجه انتخابات خبرگان در کوتاه مدت احساس نشود تاثیر خود را در موقعیت خاص و حساس خواهد داشت. <br \/>\n <br \/>\nوی در بخش دیگری از سخنان خود به رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در آن فضای پرعاطفه و متاثر که مسئولان دل نگران بودند رسانه‌های خارجی غوغا کردند و برای خود خواب‌هایی دیدند تا این که بالاخره بعد از مدت کوتاهی کار تمام شد و رسانه‌های دشمن تا 72 ساعت برنامه‌های غیرمرتبط پخش می‌کردند. آنها فکر می‌کردند بعد از رحلت امام کشور به ایرانستان تبدیل می‌شود و علما به جان یکدیگر می‌افتند. <br \/>\n <br \/>\nباهنر در بخش دیگری از سخنران خود به یکی از فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر این که «مجلس خبرگان پشتوانه ولایت فقیه است» اشاره کرد و گفت: شان و منزلت مجلس خبرگان اصلاح‌طلب و اصولگرا و یا چپ و راست نیست و این مباحث برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است، مجلس خبرگان جایگاه رفیع، مهم و سرنوشت‌سازی دارد که البته این روزها شاهدیم رسانه‌های بیگانه به خود اجازه دادند و برای ما خط و نشان می‌کشند. <br \/>\n <br \/>\nنایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است: مجلس خبرگان از جایگاه رفیعی برخوردار است و هر کس که در این انتخابات رای بیاورد خواب‌های آشفته برخی‌ها تعبیر نخواهد شد. <br \/>\n <br \/>\nوی بخش دیگری از سخنان خود را به تحلیل فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص داد و گفت: جامعه اصولگرایی با توجه به این که نسبت به گذشته دیر هنگام اقدام کرد اما به وحدت خوبی رسیده است و ما بعد از تلاش سنگین لیست 30 نفره‌ای را ارائه کرده‌ایم، البته این لیست برخی ایرادات را نیز دارد.<br \/>\n <br \/>\nباهنر تصریح کرد: واقعا کسانی که بیرون از لیست ائتلاف ماندند حیف بودند، اما کرسی تهران برای 30 نفر جایگاه دارد ما در کارگروه بستن لیست که متشکل از 7 نفر بود به لیست فعلی رسیدیم اما اگر هر کدام از ما به صورت جداگانه لیست را می‌بستیم حتما این لیست تغییر می‌کرد و برخی از ما افراد بیرون مانده را وارد این لیست می‌کردیم، اما لیستی که امروز ارائه شده حاصل تصمیم جمعی است و این تصمیم بهترین تصمیم بوده است. <br \/>\n <br \/>\nرئیس جبهه خط امام و رهبری به نحوه بررسی لیست اشاره کرد و گفت: ما از بین 1000 نفر به 200 نفر رسیدیم و سپس به 50 نفر، زمانی که به 50 نفر رسیدیم آقای حداد عادل تعبیری داشتند و گفتند هر کدام از این 50 نفر که بیرون لیست بگذاریم مانند این است که یکی از بچه‌هایمان را ببریم و قربانی کنیم.<br \/>\n <br \/>\nوی تاکید کرد: از کسانی که اسم‌شان در لیست نهایی قرار ندارد خواهشم می‌کنیم به نفع جبهه اصولگرایی انصراف دهند، البته ما این گلایه‌ به صورت کلی از کسانی که انصراف نداده‌اند داریم شاید بگویند بنده چون کاندیدا نیستم این حرف‌ها را می‌زنم اما به آنها می‌گویم نماینده شدن حق کسی نیست بلکه وظیفه است، البته این را نیز بگویم افرادی که در بیرون لیست قرار دارند ناصالح نبوده و چیزی از صلاحیت کم ندارند.<br \/>\n <br \/>\nباهنر افزود: کسانی که به کار تشکیلات می‌آیند باید متعهد باشند و حداکثر آن این است که شاید احساس کنند به آنها ظلم شده است اما اگر برفرض افرادی که در لیست قرار نگرفته‌اند بخواهند زیرآبی بروند و از این طریق جلب رای کنند ارزش وفادار ماندن به تشکیلات را ندارند.<br \/>\n <br \/>\nنایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر حضرات آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح همت نمی‌کردند و به میدان نمی‌آمدند شاید کار وحدت به سختی پیش می‌رفت. ممکن است در روز انتخابات افرادی که می‌خواهند از روی لیست رای بدهند دستشان به نوشتن برخی‌ها نرود باید بدانند هر نفر از این 30 نفر را خط بزنند به معنای اجازه دادن به یک اصلاح‌طلب برای ورود به مجلس است و این مغایر با رسم ولایتمداری و اعتقاد به روحانیت انقلابی است.<\/p>","content_source":"","content_url":"","content_date_start":"2016-02-21 09:35:23","content_date_event":"2016-02-21 09:35:23","content_date_event_start":null,"content_date_event_end":null,"content_show_title_slider":1,"content_date_last_edit":"2016-02-21 09:40:39","content_date_register":"2016-02-21 09:40:39","content_columns":0,"content_show_img":1,"content_show_details":0,"content_show_related_img":0,"content_show_slider":1,"content_comment":1,"content_score":0,"tag_id":0,"score_average":null,"score_count":null,"score_date_last":null,"uid":15687,"eid":0,"attach_title":null,"attaches":[{"sizes":{"150":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png","300":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png","400":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png","600":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png","900":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png","1200":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png"}}]}]]