[[{"content_id":445047,"content_number":0,"portal_id":184,"lang_id":"fa","content_title":"توصیه‌‌هایی برای تبلیغ محرم","content_rtitr":"","content_short_title":null,"content_summary":"","content_summary_fill":0,"content_body":"اگر آموزه&zwnj;&zwnj;های دینی را در نظر بگیریم هیچ وقت اهل بیت(ع) در هیچ جنگی شروع کننده نبودند. تمام جنگ&zwnj;های پیامبر(ص) دفاعی بوده، تهاجمی و جهاد ابتدایی نبوده است. حتی امام زمان(عج) ظهور کند بیش از پیامبر(ص) نمی&zwnj;کشد و تمام کسانی که در جنگ&zwnj;های پیامبر(ص) کشته شده&zwnj;اند زیر 2000 نفر است.\r\n\r\n\r\nبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی مطالب ارزشمند و مهمی پیرامون دو مطلب در درس خارج اصول خود بیان کرد که در ادامه می&zwnj;خوانیم. مطلب اول در مورد تبیین الحاد جدید در تبلیغ ماه محرم است و مطلب دوم نکاتی پیرامون دفاع مقدس.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nتبلیغ در ایام محرم\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nیکی از موضوعاتی که خوب است در ایام محرم مطرح شود بحث الحاد جدید است. سابقه الحاد یا انکار خدا زیاد است. در صدر اسلام افرادی بودند که زندیق گفته می&zwnj;شدند. در قدیم زندیق&zwnj;ها شبهه کلامی در ذهنشان بود که ملحد می&zwnj;شدند. الان به خاطر مسائلی که در خاورمیانه مطرح است یک الحاد جدیدی در دنیا در حال شکل گیری است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nنکته&zwnj;ای پیرامون خاورمیانه\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nرهبر انقلاب چند بار فرمود&zwnj;ه&zwnj;اند که نگویید خاورمیانه، بلکه بگویید غرب آسیا. اروپایی&zwnj;ها منطقه ما را خاور میانه می&zwnj;گویند چون خودشان را مرکز دنیا می&zwnj;دانند در حالی که این&zwnj;طور نیست، همان غرب آسیا بهتر است. هر کسی هر جای دنیا باشد می&zwnj;تواند همان جا را بگوید مرکز دنیا. در واقع اصطلاح خاورمیانه نوعی اصالت بخشیدن به اروپایی&zwnj;ها است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nادامه بحث\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nالان در دنیا عده&zwnj;ای دارند این را مطرح می&zwnj;کنند که دنیایی که دین و مذهب و اعتقاد به خدا در آن نباشد، دنیای آرامش است. &nbsp;هر جا هم دین است، به خصوص دین اسلام، آنجا جنگ و خونریزی است. الان می&zwnj;بینید همه جنگ&zwnj;ها برای مناطق اسلامی است؛ پاکستان افغانستان عراق سوریه یمن و نیجریه که کشورهای اسلامی&zwnj; هستند.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nالان این فکر در حال شکل گرفتن است که هر جا سخن از دین نیست آرامش است و هر جا سخن از دین و شیعه است جنگ و خونریزی است. این را می&zwnj;گویند الحاد جدید. خوب است که در محرم این بحث&zwnj;ها مطرح شود.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nپاسخ به شبهه\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nاین شبهه چند جواب دارد؛ اولاً خود غربی&zwnj;ها با همدیگر خیلی اختلاف دارند. اگر تاریخ جنگ&zwnj;های اروپا را نگاه کنید، با اینکه جمعیت زیادی ندارند، ولی تعداد جنگ&zwnj;های کشورهای اروپایی با خودشان بیش از کل جنگ&zwnj;هایی بوده که در منطقه ما اتفاق افتاده است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nهنوز بعد از 5 قرن، هر سال جنگ کاتولیک&zwnj;ها و پروتستان&zwnj;ها کشته می&zwnj;گیرد. موقعی که تازه پروتستان&zwnj;ها درست شدند این قدر جنگ زیاد شد که بیش از صد هزار نفر در یک جنگ کشته شدند.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nسابقه جنگ و خونریزی در اروپا از همه جای دنیا بیشتر است؛ از جنگ&zwnj;های اسپارت و جنگ&zwnj;های یونان و اروپا با مصر و...؛ سابقه جنگ در اروپا از همه جا&zwnj; بیشتر است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nکشورهایی که دین دارند، چه اسلامی و چه غیر اسلامی، مثل چین و هند که دین دارند ولی غیر اسلامی است، حدود 15 قرنی که در اروپا جنگ بود، در این مناطق صلح بود. جنگ&zwnj;های صلیبی را آن&zwnj;ها درست کردند و به کشورهای اسلامی حمله کردند.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\n50 میلیون نفری که در جنگ جهانی کشته شدند همه اروپایی بودند. یا جنگ&zwnj;هایی که در بالکان و بوسنی رخ داد؛ پس جنگ در آن&zwnj;جا بیشتر است. همین الان خیلی آمادگی جنگ با همدیگر را دارند. بمب&zwnj;هایی که امریکا چند سال پیش در اسلواکی ریخت، شاید بیشتر از بمب&zwnj;هایی باشد که در عراق یا افغانستان ریخته است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nثانیاً همیشه به مردم گفته شود که این نا امنی&zwnj; در کشورهای اسلامی زیر سر وهابی&zwnj;ها است. کشورهایی که شیعه نشین هستند یا سنی غیر وهابی بودند اهل خونریزی نبودند. سابقه&zwnj;اش همین که هزار سال شیعه وسنی کنار هم زندگی می کردند و با هم ازدواج می&zwnj;کردند. افتخارات شیعه برای سنی بود و افتخارات سنی برای شیعه. از زمانی که وهابی&zwnj;ها به قدرت رسیدند این جنگ&zwnj;ها شروع شده است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nاگر هم الحاد را مطرح می&zwnj;کنیم نباید بگوییم بی&zwnj;خدایی و بی&zwnj;دینی؛ باید بگوییم هر جا وهابیت نیست آرامش هست و هرجا هست جنگ و خونریزی هست؛ یعنی جنگ&zwnj;ها ربطی به اسلام و دین ندارد؛ وهابیت است که این فتنه&zwnj;ها را به پا کرده است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nجواب سوم این است که اگر آموزه&zwnj;های دینی را در نظر بگیریم هیچ وقت اهل بیت(ع) در هیچ جنگی شروع کننده نبودند. تمام جنگ&zwnj;های پیامبر(ص) دفاعی بوده، تهاجمی و جهاد ابتدایی نبوده است. حتی امام زمان(عج) ظهور کند بیش از پیامبر(ص) نمی&zwnj;کشد و تمام کسانی که در جنگ&zwnj;های پیامبر کشته شده&zwnj;اند زیر 2000 نفر است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nتاریخ یهود و مسیحیت همیشه با جنگ و خونریزی همراه بوده است. وهابیت هم همینطور. زمانی وهابیت به کربلا حمله کرد و آن جا را محاصره کرد و همه را سر برید؛&zwnj; ولی وقتی شیعه کربلا را گرفتند هیچ&zwnj;وقت به وهابی&zwnj;ها حمله نکردند.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nدر هندوستان دینی هست که عقیده&zwnj;اش این است تا مسلمان زنده است نباید چاقو زمین بگذارید و باید تمام مسلمان&zwnj;ها نابود شوند، بعد چاقو زمین بگذاریم! اینها یک بار به خاطر اینکه مسلمان&zwnj;ها گاوی را از مسجد بیرون کردند هزاران مسلمان را کشتند.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nاین طور مسائل در محرم برای مردم گفته شود، برای جلوگیری از این الحاد جدید که در دانشگاه&zwnj;ها در حال مطرح شدن است و در بعضی جاهای کشور &nbsp;این فکر را رشد می&zwnj;دهند که اگر &nbsp;دین را کنار بگذاریم، جنگ&zwnj;ها تمام می&zwnj;شود.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nبگوییم دینی که ما &nbsp;داریم دین صلح و آرامش است؛ دینی که آن&zwnj;ها دارند همه&zwnj;اش جنگ و خونریزی ایجاد می&zwnj;کند.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nاین مسیحیت که دم از صلح می&zwnj;زند در آفریقا با مسلمان&zwnj;ها چه کار می&zwnj;کنند؟! در همین سودان که یک کشور اسلامی بود، به اندازه فرانسه از آن جدا کردند به عنوان سودان جنوبی، یک کشور مسیحی، همان منطقه دارفور. آن&zwnj;جا دارند مسلمان&zwnj;ها را می&zwnj;خورند! اما مسلمان تا به حال آدم نخورده است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nشخصی بود به نام &laquo;عیدی امین&raquo; که غربی&zwnj;ها در آفریقا گذاشتند و رئیس جمهور بود، تقریبا تمام روزهای سال ناهارش جگر آدم بود! آشپز خاصش فرار کرد و به اروپا رفت. از او پرسیدند که چرا فرار کردی؟ گفت که آن&zwnj;قدر آدم کشتم و دادم به این خورده که خودم متنفر شدم.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nدر وهابیت جدید این چیزها است. فکر وهابی&zwnj;ها و سلفی&zwnj;ها است که آدم کشی دارد وگرنه در شیعه هیچ وقت این چیزها نبوده است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nدفاع مقدس\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nدر مورد خاطراتی که معمولا در رابطه با جنگ گفته می&zwnj;شود، متأسفانه چیزی که در کشور در حال رواج است این است که گویا جنگ همه&zwnj;اش با معجزه اداره می&zwnj;شد. اصل امداد غیبی درست است، ولی در حداقل. اینگونه نبود که ملائکه می&zwnj;جنگیدند؛ نه، همین رزمنده&zwnj;ها جنگیدند. گاهی پیروز می&zwnj;شدند و گاهی شکست می&zwnj;خوردند.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nاگر حساب عادی را در نظر بگیریم، وقتی همه دنیا آن طرف جمع شده بودند و این طرف اقلیتی، باید آن ها پیروز می&zwnj;شدند، ولی خدا لطف کرد ما پیروز شدیم. اما همه&zwnj;اش نباید بگوییم معجزه.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nاین&zwnj;هایی که در جبهه بودند،&zwnj; از جایی حقوق نمی&zwnj;گرفتند؛ چه ارتش، سپاه و بسیج. تقریبا سه - چهار سال اول جنگ به کسی حقوق نمی&zwnj;دادند. متأسفانه الان هم عده&zwnj;ای مطرح می&zwnj;کنند که در جنگ سوریه پول می&zwnj;دهند که این&zwnj;ها دروغ است. البته داعشی&zwnj;ها پول می&zwnj;دهند زیاد هم می&zwnj;دهند.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nارتش سوریه گاهی نان خالی هم گیرش نمی&zwnj;آید. جمهوری اسلامی که تدارکات ارتش سوریه را می&zwnj;دهد، روزی صد هزار نفر از ارتش را غذا می&zwnj;دهد. روزی که غذا خیلی خوب باشد، سیب زمینی با تخم مرغ است!\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nنکته دیگر این است، آن&zwnj;هایی که در جبهه بودند 24 ساعته کار می&zwnj;کردند، حقوقی هم در کار نبود. خیلی از فرماندهان چند شب اصلا خواب نداشتند.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nعرض اروند رود در منطقه فاو 1000 متر &nbsp;و عمقش 40 متر است، سرعت آب هم 60 کیلومتر در ساعت است و در شبانه روز هم دو بار جزر و دو بار مد می&zwnj;شود. اینکه مثلا نیرویی شب عملیات از طرف مشخصی بخواهد بیرون بیاید، باید صدها بار تجربه کرده باشد تا بتواند تشخیص دهد از کجا وارد آب شود که از آن جای مورد نظر بیرون بیاید. در زمستان هزاران نیرو صدها بار باید این را تمرین کنند و دشمن هم نفهمد. اینها همه کار می&zwnj;خواهد.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nمقصود این است که نگوییم همه&zwnj;اش ملائکه بودند. این حرف بنی اسرائیل است که ای موسی تو با خدا بروید بجنگید، وقتی پیروز شدید ما می&zwnj;آییم! هر کس این طوری باشد شکست می&zwnj;خورد. به مردم بگوییم که رزمنده&zwnj;ها زحمت کشیدند، همت بالا داشتند، خدا هم کمک کرد. فدارکاری&zwnj;های در جنگ گفته شود. در جنگ نماز شب و دعا بود، ولی این&zwnj;ها اصل نبود. اصل، کار این&zwnj;ها بود.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوقتی جنگ کردستان شروع شد، فرمانده ارتش پیش امام(ره) آمد و به خاطر خستگی و پیری می&zwnj;خواست استعفا دهد. امام گفت در این مملکت از من خسته&zwnj;تر پیدا نمی&zwnj;کنید.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nاگر پیامبر(ص) هم در جنگ باشد و مثل جنگ احد بشود، شکست می&zwnj;خورد. اگر خدا می&zwnj;خواست همه&zwnj;اش امداد غیبی باشد باید پیامبر(ص) هم پیروز می&zwnj;شد، ولی نشد؛ چون یک عده شل بازی در آوردند.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nشجاعت باید زیاد گفته شود که مردم شجاع &nbsp;و نترس باشند و این شجاعت جنگ باید ترویج شود.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nمنبع: رسا","content_html":"<div class=\"subtitle\">اگر آموزه‌‌های دینی را در نظر بگیریم هیچ وقت اهل بیت(ع) در هیچ جنگی شروع کننده نبودند. تمام جنگ‌های پیامبر(ص) دفاعی بوده، تهاجمی و جهاد ابتدایی نبوده است. حتی امام زمان(عج) ظهور کند بیش از پیامبر(ص) نمی‌کشد و تمام کسانی که در جنگ‌های پیامبر(ص) کشته شده‌اند زیر 2000 نفر است.<\/div>\n\n<div class=\"body\">\n<div style=\"text-align:justify;\"><img align=\"left\" alt=\"توصیه‌‌هایی برای تبلیغ محرم\" class=\"img-responsive2\" src=\"http:\/\/cdn.yjc.ir\/files\/fa\/news\/1395\/7\/8\/5222380_253.jpg\" style=\"text-align:right;border:none;margin:10px;\" title=\"توصیه‌‌هایی برای تبلیغ محرم\" \/>به گزارش <span style=\"color:rgb(255,0,0);\"><a href=\"http:\/\/www.yjc.ir\/fa\/netsearching\" rel=\"nofollow\">گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛<\/a><\/span> حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی مطالب ارزشمند و مهمی پیرامون دو مطلب در درس خارج اصول خود بیان کرد که در ادامه می‌خوانیم. مطلب اول در مورد تبیین الحاد جدید در تبلیغ ماه محرم است و مطلب دوم نکاتی پیرامون دفاع مقدس.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"><span style=\"font-weight:bold;color:rgb(128,0,0);\">تبلیغ در ایام محرم<\/span><\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">یکی از موضوعاتی که خوب است در ایام محرم مطرح شود بحث الحاد جدید است. سابقه الحاد یا انکار خدا زیاد است. در صدر اسلام افرادی بودند که زندیق گفته می‌شدند. در قدیم زندیق‌ها شبهه کلامی در ذهنشان بود که ملحد می‌شدند. الان به خاطر مسائلی که در خاورمیانه مطرح است یک الحاد جدیدی در دنیا در حال شکل گیری است.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"><span style=\"font-weight:bold;color:rgb(128,0,0);\">نکته‌ای پیرامون خاورمیانه<\/span><\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">رهبر انقلاب چند بار فرمود‌ه‌اند که نگویید خاورمیانه، بلکه بگویید غرب آسیا. اروپایی‌ها منطقه ما را خاور میانه می‌گویند چون خودشان را مرکز دنیا می‌دانند در حالی که این‌طور نیست، همان غرب آسیا بهتر است. هر کسی هر جای دنیا باشد می‌تواند همان جا را بگوید مرکز دنیا. در واقع اصطلاح خاورمیانه نوعی اصالت بخشیدن به اروپایی‌ها است.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"><span style=\"font-weight:bold;color:rgb(128,0,0);\">ادامه بحث<\/span><\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">الان در دنیا عده‌ای دارند این را مطرح می‌کنند که دنیایی که دین و مذهب و اعتقاد به خدا در آن نباشد، دنیای آرامش است.  هر جا هم دین است، به خصوص دین اسلام، آنجا جنگ و خونریزی است. الان می‌بینید همه جنگ‌ها برای مناطق اسلامی است؛ پاکستان افغانستان عراق سوریه یمن و نیجریه که کشورهای اسلامی‌ هستند.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">الان این فکر در حال شکل گرفتن است که هر جا سخن از دین نیست آرامش است و هر جا سخن از دین و شیعه است جنگ و خونریزی است. این را می‌گویند الحاد جدید. خوب است که در محرم این بحث‌ها مطرح شود.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"><span style=\"font-weight:bold;color:rgb(128,0,0);\">پاسخ به شبهه<\/span><\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">این شبهه چند جواب دارد؛ اولاً خود غربی‌ها با همدیگر خیلی اختلاف دارند. اگر تاریخ جنگ‌های اروپا را نگاه کنید، با اینکه جمعیت زیادی ندارند، ولی تعداد جنگ‌های کشورهای اروپایی با خودشان بیش از کل جنگ‌هایی بوده که در منطقه ما اتفاق افتاده است.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">هنوز بعد از 5 قرن، هر سال جنگ کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها کشته می‌گیرد. موقعی که تازه پروتستان‌ها درست شدند این قدر جنگ زیاد شد که بیش از صد هزار نفر در یک جنگ کشته شدند.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">سابقه جنگ و خونریزی در اروپا از همه جای دنیا بیشتر است؛ از جنگ‌های اسپارت و جنگ‌های یونان و اروپا با مصر و...؛ سابقه جنگ در اروپا از همه جا‌ بیشتر است.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">کشورهایی که دین دارند، چه اسلامی و چه غیر اسلامی، مثل چین و هند که دین دارند ولی غیر اسلامی است، حدود 15 قرنی که در اروپا جنگ بود، در این مناطق صلح بود. جنگ‌های صلیبی را آن‌ها درست کردند و به کشورهای اسلامی حمله کردند.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">50 میلیون نفری که در جنگ جهانی کشته شدند همه اروپایی بودند. یا جنگ‌هایی که در بالکان و بوسنی رخ داد؛ پس جنگ در آن‌جا بیشتر است. همین الان خیلی آمادگی جنگ با همدیگر را دارند. بمب‌هایی که امریکا چند سال پیش در اسلواکی ریخت، شاید بیشتر از بمب‌هایی باشد که در عراق یا افغانستان ریخته است.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">ثانیاً همیشه به مردم گفته شود که این نا امنی‌ در کشورهای اسلامی زیر سر وهابی‌ها است. کشورهایی که شیعه نشین هستند یا سنی غیر وهابی بودند اهل خونریزی نبودند. سابقه‌اش همین که هزار سال شیعه وسنی کنار هم زندگی می کردند و با هم ازدواج می‌کردند. افتخارات شیعه برای سنی بود و افتخارات سنی برای شیعه. از زمانی که وهابی‌ها به قدرت رسیدند این جنگ‌ها شروع شده است.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">اگر هم الحاد را مطرح می‌کنیم نباید بگوییم بی‌خدایی و بی‌دینی؛ باید بگوییم هر جا وهابیت نیست آرامش هست و هرجا هست جنگ و خونریزی هست؛ یعنی جنگ‌ها ربطی به اسلام و دین ندارد؛ وهابیت است که این فتنه‌ها را به پا کرده است.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">جواب سوم این است که اگر آموزه‌های دینی را در نظر بگیریم هیچ وقت اهل بیت(ع) در هیچ جنگی شروع کننده نبودند. تمام جنگ‌های پیامبر(ص) دفاعی بوده، تهاجمی و جهاد ابتدایی نبوده است. حتی امام زمان(عج) ظهور کند بیش از پیامبر(ص) نمی‌کشد و تمام کسانی که در جنگ‌های پیامبر کشته شده‌اند زیر 2000 نفر است.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">تاریخ یهود و مسیحیت همیشه با جنگ و خونریزی همراه بوده است. وهابیت هم همینطور. زمانی وهابیت به کربلا حمله کرد و آن جا را محاصره کرد و همه را سر برید؛‌ ولی وقتی شیعه کربلا را گرفتند هیچ‌وقت به وهابی‌ها حمله نکردند.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">در هندوستان دینی هست که عقیده‌اش این است تا مسلمان زنده است نباید چاقو زمین بگذارید و باید تمام مسلمان‌ها نابود شوند، بعد چاقو زمین بگذاریم! اینها یک بار به خاطر اینکه مسلمان‌ها گاوی را از مسجد بیرون کردند هزاران مسلمان را کشتند.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">این طور مسائل در محرم برای مردم گفته شود، برای جلوگیری از این الحاد جدید که در دانشگاه‌ها در حال مطرح شدن است و در بعضی جاهای کشور  این فکر را رشد می‌دهند که اگر  دین را کنار بگذاریم، جنگ‌ها تمام می‌شود.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">بگوییم دینی که ما  داریم دین صلح و آرامش است؛ دینی که آن‌ها دارند همه‌اش جنگ و خونریزی ایجاد می‌کند.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">این مسیحیت که دم از صلح می‌زند در آفریقا با مسلمان‌ها چه کار می‌کنند؟! در همین سودان که یک کشور اسلامی بود، به اندازه فرانسه از آن جدا کردند به عنوان سودان جنوبی، یک کشور مسیحی، همان منطقه دارفور. آن‌جا دارند مسلمان‌ها را می‌خورند! اما مسلمان تا به حال آدم نخورده است.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">شخصی بود به نام «عیدی امین» که غربی‌ها در آفریقا گذاشتند و رئیس جمهور بود، تقریبا تمام روزهای سال ناهارش جگر آدم بود! آشپز خاصش فرار کرد و به اروپا رفت. از او پرسیدند که چرا فرار کردی؟ گفت که آن‌قدر آدم کشتم و دادم به این خورده که خودم متنفر شدم.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">در وهابیت جدید این چیزها است. فکر وهابی‌ها و سلفی‌ها است که آدم کشی دارد وگرنه در شیعه هیچ وقت این چیزها نبوده است.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"><span style=\"font-weight:bold;color:rgb(128,0,0);\">دفاع مقدس<\/span><\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">در مورد خاطراتی که معمولا در رابطه با جنگ گفته می‌شود، متأسفانه چیزی که در کشور در حال رواج است این است که گویا جنگ همه‌اش با معجزه اداره می‌شد. اصل امداد غیبی درست است، ولی در حداقل. اینگونه نبود که ملائکه می‌جنگیدند؛ نه، همین رزمنده‌ها جنگیدند. گاهی پیروز می‌شدند و گاهی شکست می‌خوردند.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">اگر حساب عادی را در نظر بگیریم، وقتی همه دنیا آن طرف جمع شده بودند و این طرف اقلیتی، باید آن ها پیروز می‌شدند، ولی خدا لطف کرد ما پیروز شدیم. اما همه‌اش نباید بگوییم معجزه.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">این‌هایی که در جبهه بودند،‌ از جایی حقوق نمی‌گرفتند؛ چه ارتش، سپاه و بسیج. تقریبا سه - چهار سال اول جنگ به کسی حقوق نمی‌دادند. متأسفانه الان هم عده‌ای مطرح می‌کنند که در جنگ سوریه پول می‌دهند که این‌ها دروغ است. البته داعشی‌ها پول می‌دهند زیاد هم می‌دهند.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">ارتش سوریه گاهی نان خالی هم گیرش نمی‌آید. جمهوری اسلامی که تدارکات ارتش سوریه را می‌دهد، روزی صد هزار نفر از ارتش را غذا می‌دهد. روزی که غذا خیلی خوب باشد، سیب زمینی با تخم مرغ است!<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">نکته دیگر این است، آن‌هایی که در جبهه بودند 24 ساعته کار می‌کردند، حقوقی هم در کار نبود. خیلی از فرماندهان چند شب اصلا خواب نداشتند.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">عرض اروند رود در منطقه فاو 1000 متر  و عمقش 40 متر است، سرعت آب هم 60 کیلومتر در ساعت است و در شبانه روز هم دو بار جزر و دو بار مد می‌شود. اینکه مثلا نیرویی شب عملیات از طرف مشخصی بخواهد بیرون بیاید، باید صدها بار تجربه کرده باشد تا بتواند تشخیص دهد از کجا وارد آب شود که از آن جای مورد نظر بیرون بیاید. در زمستان هزاران نیرو صدها بار باید این را تمرین کنند و دشمن هم نفهمد. اینها همه کار می‌خواهد.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">مقصود این است که نگوییم همه‌اش ملائکه بودند. این حرف بنی اسرائیل است که ای موسی تو با خدا بروید بجنگید، وقتی پیروز شدید ما می‌آییم! هر کس این طوری باشد شکست می‌خورد. به مردم بگوییم که رزمنده‌ها زحمت کشیدند، همت بالا داشتند، خدا هم کمک کرد. فدارکاری‌های در جنگ گفته شود. در جنگ نماز شب و دعا بود، ولی این‌ها اصل نبود. اصل، کار این‌ها بود.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">وقتی جنگ کردستان شروع شد، فرمانده ارتش پیش امام(ره) آمد و به خاطر خستگی و پیری می‌خواست استعفا دهد. امام گفت در این مملکت از من خسته‌تر پیدا نمی‌کنید.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">اگر پیامبر(ص) هم در جنگ باشد و مثل جنگ احد بشود، شکست می‌خورد. اگر خدا می‌خواست همه‌اش امداد غیبی باشد باید پیامبر(ص) هم پیروز می‌شد، ولی نشد؛ چون یک عده شل بازی در آوردند.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">شجاعت باید زیاد گفته شود که مردم شجاع  و نترس باشند و این شجاعت جنگ باید ترویج شود.<\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\"> <\/div>\n\n<div style=\"text-align:justify;\">منبع: رسا<\/div>\n<\/div>","content_source":"","content_url":"","content_date_start":"2016-09-29 19:23:52","content_date_event":"2016-09-29 19:23:52","content_date_event_start":null,"content_date_event_end":null,"content_show_title_slider":1,"content_date_last_edit":"2016-09-29 19:26:50","content_date_register":"2016-09-29 19:26:50","content_columns":0,"content_show_img":1,"content_show_details":0,"content_show_related_img":0,"content_show_slider":1,"content_comment":1,"content_score":0,"tag_id":0,"score_average":null,"score_count":null,"score_date_last":null,"uid":15356,"eid":0,"attach_title":null,"attaches":[{"sizes":{"150":".\/cache\/184\/attach\/201609\/54168_2836354968_150_105.webp","300":".\/cache\/184\/attach\/201609\/54168_2836354968_300_210.webp","400":".\/cache\/184\/attach\/201609\/54168_2836354968_300_210.webp","600":".\/cache\/184\/attach\/201609\/54168_2836354968_300_210.webp","900":".\/cache\/184\/attach\/201609\/54168_2836354968_300_210.webp","1200":".\/cache\/184\/attach\/201609\/54168_2836354968_300_210.webp"},"ext":"jpg","file_media":1,"token":2836354968,"files":{"original":{"url":".\/file\/184\/attach\/201609\/54168_2836354968.jpg","width":300,"height":210,"size":0}}}]}]]