[[{"content_id":469773,"content_number":0,"portal_id":184,"lang_id":"fa","content_title":"سردار جلالی : بازی‌های کامپیوتری یا موبایلی، ممکن است صرفا یک «بازی» نباشند\/ موافقت وزیر ارتباطات با ایجاد «ساختار تنظیم‌کننده»\/ تقلیل ساختار سازمان مدیریت بحران در حد یک ستاد هماهنگی","content_rtitr":"","content_short_title":null,"content_summary":"","content_summary_fill":0,"content_body":"رئیس سازمان پدافند غیرعامل معتقد است بازی&zwnj;های کامپیوتری یا موبایلی، ممکن است صرفا یک &laquo;بازی&raquo; نباشند. این بازی&zwnj;ها در بسیاری از مواقع در جامعه ما &laquo;رفتارسازی&raquo;، &laquo;باورسازی&raquo; و &laquo;هنجارسازی&raquo; انجام می&zwnj;دهند و در میان بچه&zwnj;ها و بدنه اجتماعی مردم رسوخ می&zwnj;کنند. &laquo;تولید بازار بازی&zwnj;های اسلامی و ایرانی&raquo;، &laquo;آگاه&zwnj;سازی کودکان، نوجوانان و جوانان از آسیب&zwnj;های بازی&zwnj;های مخرّب&raquo; و همچنین &laquo;بکارگیری مکانیزم کنترل در سطح ملی&raquo;، از جمله راهکار&zwnj;هایی هستند که در زمینه مقابله با بازی&zwnj;های ناهنجار کامپیوتری و موبایلی، باید مورد توجه قرار گیرند.\r\n\r\nبه گزارش پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در مصاحبه با خبرنگار میزان درباره &laquo;فیلترینگ برخی بازی&zwnj;ها و اپلیکیشن&zwnj;های موبایلی&raquo;، &laquo;روند امدادرسانی به زلزله&zwnj;زدگان غرب کشور&raquo; و &laquo;دلیل بی&zwnj;نظمی&zwnj;های موجود در سرپل&zwnj;ذهاب بعد از وقوع زلزله&raquo;توضیحاتی ارائه کرد.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\n&lrm;&nbsp;&nbsp;&nbsp; آسیب&zwnj;های اپلیکِیشن های موبایلی با فیلتر کردن یک بازی حل نمی&zwnj;شود\r\n\r\nپس از حادثه&zwnj;هایی که بر اثر استفاده از بازی &laquo;نهنگ آبی&raquo; در سطح جهانی و حتی در ایران پیش آمد، شاهد فیلتر شدن این بازی موبایلی بودیم. به نظر شما&nbsp; صرف فیلترینگ می&zwnj;تواند راهکار مناسبی باشد؟\r\n\r\nسردار جلالی: موضوع آسیب بازی&zwnj;های رایانه&zwnj;ای و اپلیکیشن&zwnj;های موبایلی با فیلتر کردن یک بازی حل نمی&zwnj;شود. بر فرض یک بازی را فیلتر کردیم، بلافاصله یک بازی دیگر را به جای آن طراحی می&zwnj;کنند. موضوع این است که ما در حوزه&zwnj;های مختلف سایبری اعم از محصولات فرهنگی و غیرفرهنگی، نیاز به یک ساختار تنظیم&zwnj;کننده داریم که مقررات و قوانین را بنویسد، سرّه و ناسرّه را تشخیص دهد و درست و غلط را بیان کند که متاسفانه فاقد چنین ساختاری هستیم.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nآیا فقدان این ساختار، مضاف بر پیامد&zwnj;های منفی که در بازی&zwnj;های رایانه&zwnj;ای و اپلیکیشن&zwnj;های تلفن همراه دارد، در سطوح دیگر نیز تاثیرگذار است؟\r\n\r\nسردار جلالی: قطعا؛ زمانی ما به اهمیت &laquo;هوشمندسازی زیرساخت&zwnj;ها&raquo; پی می&zwnj;بریم که بدانیم امروز همه دستگاه&zwnj;های کشور از ابزار&zwnj;های هوشمند استفاده می&zwnj;کنند. این ابزار&zwnj;های هوشمند، &laquo;تعامل بیرونی&raquo; دارند، اطلاعات می&zwnj;دهند و اطلاعات می&zwnj;گیرند. بخش زیادی از اطلاعات زیرساخت&zwnj;های ما را عبور می&zwnj;دهند. هیچکس هم به این موضوع متعرض نمی&zwnj;شود. دلیل این متعرض نشدن این است که ما فاقد یک ساختار تنظیم کننده (رگیولِیتور) هستیم.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوزیر ارتباطات ایجاد مرکز رگیولِیتوری(ساختار تنظیم&zwnj;کننده) را پذیرفتند\r\n\r\nدر همین زمینه که فرمودید دستگاه های مختلفی دخیل هستند با آنها از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رایزنی کرده اید؟\r\n\r\nسردار جلالی: بله؛ ایجاد مرکز رگیولِیتوری موضوع بسیار مهمی است و در این زمینه ما یک جلسه را با آقای آذری&zwnj;جهرمی برگزار کردیم. ایشان هم این موضوع را پذیرفتند. منتها ممکن است این رگیولِیتوری صرفا مخابراتی نباشد و برخی حوزه&zwnj;های فرهنگی نظیر بازی&zwnj;های کامپیوتری و هوشمند را نیز شامل شود\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nراه&zwnj;کارهای کاهش آسیب&zwnj; بازی&zwnj;های رایانه&zwnj;ای\r\n\r\nبا توجه به تولید و استفاده روزافزون بازی&lrm;&zwnj;های رایانه&zwnj;ای مخّرب، شما چه راهکاری را پیشنهاد می&zwnj;کنید که از آسیب&zwnj;های پیش&zwnj;رو کاسته شود؟&nbsp;\r\n\r\nسردار جلالی: بازی&zwnj;های کامپیوتری یا موبایلی، ممکن است صرفا یک &laquo;بازی&raquo; نباشند. این بازی&zwnj;ها در بسیاری از مواقع در جامعه ما &laquo;رفتارسازی&raquo;، &laquo;باورسازی&raquo; و &laquo;هنجارسازی&raquo; انجام می&zwnj;دهند و در میان بچه&zwnj;ها و بدنه اجتماعی مردم رسوخ می&zwnj;کنند. &laquo;تولید بازار بازی&zwnj;های اسلامی و ایرانی&raquo;، &laquo;آگاه&zwnj;سازی کودکان، نوجوانان و جوانان از آسیب&zwnj;های بازی&zwnj;های مخرّب&raquo; و همچنین &laquo;بکارگیری مکانیزم کنترل در سطح ملی&raquo;، از جمله راهکار&zwnj;هایی هستند که در زمینه مقابله با بازی&zwnj;های ناهنجار کامپیوتری و موبایلی، باید مورد توجه قرار گیرند.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nبرخی رسانه&zwnj;ها تصویر غلطی را از زلزله سرپل&zwnj;ذهاب ارائه دادند\r\n\r\nبا توجه به انتقادات مطرح شده در زمینه امدادرسانی به زلزله&zwnj;زدگان، از روندی که طی ۲۰ روز گذشته در این منطقه طی شده است چه ارزیابی دارید؟\r\n\r\nسردار جلالی: احساس می&zwnj;کنم برخی رسانه&zwnj;ها تصویر غلطی را از زلزله سرپل&zwnj;ذهاب ارائه دادند. نباید این موضوع را در حد یک فاجعه نشان داد. هر چند از دست رفتن جان یک انسان هم بر اثر زلزله مایه تاسف است، اما فراموش نکنیم که زلزله ۶ و ۳ دهم ریشتری &laquo;بم&raquo; بیش از ۳۲ هزار نفر تلفات داشت و در زلزله ۷ و ۲ دهم ریشتری سرپل ذهاب کمتر از ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. من یک آمار به شما بگویم. اورژانس کشور در طول یک روز پس از وقوع زلزله، ۱۷ هزار نفر مصدوم و مجروح را جابجا کرد و آن&zwnj;ها را تحت پذیرش قرار داد که این عدد یک رکورد است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nدر فضای مجازی شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه به محض وقوع زلزله، تمام زیرساخت&zwnj;های اساسی و مهم سرپل&zwnj;ذهاب نابود شدند.\r\n\r\nسردار جلالی: به هیچ وجه؛ بلافاصله پس از وقوع زلزله ما به سرپل&zwnj;ذهاب رفتیم و از همه زیر ساخت&zwnj;های شهر بازدید کردیم. ترانس پست ۶۳ برق سرپل&zwnj;ذهاب که بر اثر زلزله از مدار خارج شده بود، به سرعت و ظرف ۱۲ ساعت به مسیر اصلی برگردانده شد. در زمینه &laquo;ارتباطات&raquo; در مجموع ۳ ساعت قطعی داشتیم که عمده دلیل آن، قطعی برق بود. زیرساخت&zwnj;های گاز سرپل&zwnj;ذهاب به هیچ عنوان آسیبی ندیدند؛ تنها به دلیل آنکه شکستگی لوله&zwnj;های گاز در برخی ساختمان&zwnj;ها احتمال آتش&zwnj;سوزی را تقویت می&zwnj;کرد، برای مدتی گاز شهر قطع شد.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nدلیل اصلی نبود &laquo;آب&raquo; در سرپل&zwnj;ذهاب حتی تا دو روز پس از وقوع زلزله چه بود؟\r\n\r\nسردار جلالی: به دلیل اینکه آب شهر سرپل&zwnj;ذهاب، از منابع زیرزمینی مثل قنات و چشمه تامین می&zwnj;شود، اندازه&zwnj;ای زمان برد تا آب گِل&zwnj;آلوده شده، به صورت پاکیزه به دست مردم برسد.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nساختار سازمان مدیریت بحران در حد یک ستاد هماهنگی تقلیل پیدا کرده است .\r\n\r\nدلیل اصلی برخی بی&zwnj;نظمی&zwnj;ها و اهمال&zwnj;کاری&zwnj;هایی که در سرپل&zwnj;ذهاب مشاهده شد را در چه می&zwnj;دانید؟ به نظر شما سازمان مدیریت بحران هم نقشی داشت\r\n\r\nسردار جلالی: بی&zwnj;نظمی&zwnj;هایی که در سرپل&zwnj;ذهاب وجود داشت به دلیل نقض ساختارهاست. نگاه کنید؛ سازمان مدیریت بحران به نوعی یک سازمان موازی با سازمان پدافند غیرعامل است و در زمینه&zwnj;های مختلف، ما و آن&zwnj;ها همکاری&zwnj;های برادرانه&zwnj;ای داریم. متاسفانه باید گفت که امروز ساختار سازمان مدیریت بحران در حد یک ستاد هماهنگی تقلیل پیدا کرده و تضعیف شده است. اعتبارات و پول سازمان مدیریت بحران را از آن گرفتند و به سازمان مدیریت و برنامه&zwnj;ریزی دادند. وقتی پول سازمان مدیریت بحران از دستش گرفته و به سازمان مدیریت و برنامه&zwnj;ریزی داده می&zwnj;شود، نتیجه این این است که تصمیم&zwnj;گیری&zwnj;ها درباره زلزله سرپل&zwnj;ذهاب، ۲ تا ۳ هفته طول می&zwnj;کشد. الان ۳ سال است که قانون سازمان مدیریت بحران در مجلس است. یعنی ۳ سال است که این سازمان بدون وجود یک فانون مستند در حال فعالیت است.\r\n\r\n&nbsp;","content_html":"<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><span dir=\"rtl\">رئیس سازمان پدافند غیرعامل معتقد است بازی‌های کامپیوتری یا موبایلی، ممکن است صرفا یک «بازی» نباشند. این بازی‌ها در بسیاری از مواقع در جامعه ما «رفتارسازی»، «باورسازی» و «هنجارسازی» انجام می‌دهند و در میان بچه‌ها و بدنه اجتماعی مردم رسوخ می‌کنند. «تولید بازار بازی‌های اسلامی و ایرانی»، «آگاه‌سازی کودکان، نوجوانان و جوانان از آسیب‌های بازی‌های مخرّب» و همچنین «بکارگیری مکانیزم کنترل در سطح ملی»، از جمله راهکار‌هایی هستند که در زمینه مقابله با بازی‌های ناهنجار کامپیوتری و موبایلی، باید مورد توجه قرار گیرند<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><span dir=\"rtl\">به گزارش پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در مصاحبه با خبرنگار میزان درباره «فیلترینگ برخی بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی»، «روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور» و «دلیل بی‌نظمی‌های موجود در سرپل‌ذهاب بعد از وقوع زلزله»توضیحاتی ارائه کرد<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"> <\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong>‎<\/strong><strong><span dir=\"rtl\">    آسیب‌های اپلیکِیشن های موبایلی با فیلتر کردن یک بازی حل نمی‌شود<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">پس از حادثه‌هایی که بر اثر استفاده از بازی «نهنگ آبی» در سطح جهانی و حتی در ایران پیش آمد، شاهد فیلتر شدن این بازی موبایلی بودیم. به نظر شما  صرف فیلترینگ می‌تواند راهکار مناسبی باشد؟<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><span dir=\"rtl\">سردار جلالی: موضوع آسیب بازی‌های رایانه‌ای و اپلیکیشن‌های موبایلی با فیلتر کردن یک بازی حل نمی‌شود. بر فرض یک بازی را فیلتر کردیم، بلافاصله یک بازی دیگر را به جای آن طراحی می‌کنند. موضوع این است که ما در حوزه‌های مختلف سایبری اعم از محصولات فرهنگی و غیرفرهنگی، نیاز به یک ساختار تنظیم‌کننده داریم که مقررات و قوانین را بنویسد، سرّه و ناسرّه را تشخیص دهد و درست و غلط را بیان کند که متاسفانه فاقد چنین ساختاری هستیم<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"> <\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">آیا فقدان این ساختار، مضاف بر پیامد‌های منفی که در بازی‌های رایانه‌ای و اپلیکیشن‌های تلفن همراه دارد، در سطوح دیگر نیز تاثیرگذار است؟<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><span dir=\"rtl\">سردار جلالی: قطعا؛ زمانی ما به اهمیت «هوشمندسازی زیرساخت‌ها» پی می‌بریم که بدانیم امروز همه دستگاه‌های کشور از ابزار‌های هوشمند استفاده می‌کنند. این ابزار‌های هوشمند، «تعامل بیرونی» دارند، اطلاعات می‌دهند و اطلاعات می‌گیرند. بخش زیادی از اطلاعات زیرساخت‌های ما را عبور می‌دهند. هیچکس هم به این موضوع متعرض نمی‌شود. دلیل این متعرض نشدن این است که ما فاقد یک ساختار تنظیم کننده (رگیولِیتور) هستیم<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"> <\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">وزیر ارتباطات ایجاد مرکز رگیولِیتوری(ساختار تنظیم‌کننده) را پذیرفتند<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">در همین زمینه که فرمودید دستگاه های مختلفی دخیل هستند با آنها از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رایزنی کرده اید؟<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><span dir=\"rtl\">سردار جلالی: بله؛ ایجاد مرکز رگیولِیتوری موضوع بسیار مهمی است و در این زمینه ما یک جلسه را با آقای آذری‌جهرمی برگزار کردیم. ایشان هم این موضوع را پذیرفتند. منتها ممکن است این رگیولِیتوری صرفا مخابراتی نباشد و برخی حوزه‌های فرهنگی نظیر بازی‌های کامپیوتری و هوشمند را نیز شامل شود<\/span><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"> <\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">راه‌کارهای کاهش آسیب‌ بازی‌های رایانه‌ای<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">با توجه به تولید و استفاده روزافزون بازی<\/span><\/strong><strong>‎<\/strong><strong>‌<\/strong><strong><span dir=\"rtl\">های رایانه‌ای مخّرب، شما چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید که از آسیب‌های پیش‌رو کاسته شود؟<\/span><\/strong> <\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><span dir=\"rtl\">سردار جلالی: بازی‌های کامپیوتری یا موبایلی، ممکن است صرفا یک «بازی» نباشند. این بازی‌ها در بسیاری از مواقع در جامعه ما «رفتارسازی»، «باورسازی» و «هنجارسازی» انجام می‌دهند و در میان بچه‌ها و بدنه اجتماعی مردم رسوخ می‌کنند. «تولید بازار بازی‌های اسلامی و ایرانی»، «آگاه‌سازی کودکان، نوجوانان و جوانان از آسیب‌های بازی‌های مخرّب» و همچنین «بکارگیری مکانیزم کنترل در سطح ملی»، از جمله راهکار‌هایی هستند که در زمینه مقابله با بازی‌های ناهنجار کامپیوتری و موبایلی، باید مورد توجه قرار گیرند<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"> <\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">برخی رسانه‌ها تصویر غلطی را از زلزله سرپل‌ذهاب ارائه دادند<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">با توجه به انتقادات مطرح شده در زمینه امدادرسانی به زلزله‌زدگان، از روندی که طی ۲۰ روز گذشته در این منطقه طی شده است چه ارزیابی دارید؟<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><span dir=\"rtl\">سردار جلالی: احساس می‌کنم برخی رسانه‌ها تصویر غلطی را از زلزله سرپل‌ذهاب ارائه دادند. نباید این موضوع را در حد یک فاجعه نشان داد. هر چند از دست رفتن جان یک انسان هم بر اثر زلزله مایه تاسف است، اما فراموش نکنیم که زلزله ۶ و ۳ دهم ریشتری «بم» بیش از ۳۲ هزار نفر تلفات داشت و در زلزله ۷ و ۲ دهم ریشتری سرپل ذهاب کمتر از ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. من یک آمار به شما بگویم. اورژانس کشور در طول یک روز پس از وقوع زلزله، ۱۷ هزار نفر مصدوم و مجروح را جابجا کرد و آن‌ها را تحت پذیرش قرار داد که این عدد یک رکورد است<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"> <\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">در فضای مجازی شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه به محض وقوع زلزله، تمام زیرساخت‌های اساسی و مهم سرپل‌ذهاب نابود شدند<\/span><\/strong><strong>.<\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><span dir=\"rtl\">سردار جلالی: به هیچ وجه؛ بلافاصله پس از وقوع زلزله ما به سرپل‌ذهاب رفتیم و از همه زیر ساخت‌های شهر بازدید کردیم. ترانس پست ۶۳ برق سرپل‌ذهاب که بر اثر زلزله از مدار خارج شده بود، به سرعت و ظرف ۱۲ ساعت به مسیر اصلی برگردانده شد. در زمینه «ارتباطات» در مجموع ۳ ساعت قطعی داشتیم که عمده دلیل آن، قطعی برق بود. زیرساخت‌های گاز سرپل‌ذهاب به هیچ عنوان آسیبی ندیدند؛ تنها به دلیل آنکه شکستگی لوله‌های گاز در برخی ساختمان‌ها احتمال آتش‌سوزی را تقویت می‌کرد، برای مدتی گاز شهر قطع شد<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"> <\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">دلیل اصلی نبود «آب» در سرپل‌ذهاب حتی تا دو روز پس از وقوع زلزله چه بود؟<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><span dir=\"rtl\">سردار جلالی: به دلیل اینکه آب شهر سرپل‌ذهاب، از منابع زیرزمینی مثل قنات و چشمه تامین می‌شود، اندازه‌ای زمان برد تا آب گِل‌آلوده شده، به صورت پاکیزه به دست مردم برسد<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"> <\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">ساختار سازمان مدیریت بحران در حد یک ستاد هماهنگی تقلیل پیدا کرده است .<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><strong><span dir=\"rtl\">دلیل اصلی برخی بی‌نظمی‌ها و اهمال‌کاری‌هایی که در سرپل‌ذهاب مشاهده شد را در چه می‌دانید؟ به نظر شما سازمان مدیریت بحران هم نقشی داشت<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p align=\"right\" dir=\"ltr\"><span dir=\"rtl\">سردار جلالی: بی‌نظمی‌هایی که در سرپل‌ذهاب وجود داشت به دلیل نقض ساختارهاست. نگاه کنید؛ سازمان مدیریت بحران به نوعی یک سازمان موازی با سازمان پدافند غیرعامل است و در زمینه‌های مختلف، ما و آن‌ها همکاری‌های برادرانه‌ای داریم. متاسفانه باید گفت که امروز ساختار سازمان مدیریت بحران در حد یک ستاد هماهنگی تقلیل پیدا کرده و تضعیف شده است. اعتبارات و پول سازمان مدیریت بحران را از آن گرفتند و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دادند. وقتی پول سازمان مدیریت بحران از دستش گرفته و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داده می‌شود، نتیجه این این است که تصمیم‌گیری‌ها درباره زلزله سرپل‌ذهاب، ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. الان ۳ سال است که قانون سازمان مدیریت بحران در مجلس است. یعنی ۳ سال است که این سازمان بدون وجود یک فانون مستند در حال فعالیت است<\/span>.<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\"> <\/p>","content_source":"","content_url":"","content_date_start":"2017-12-25 10:09:43","content_date_event":"2017-12-25 10:09:43","content_date_event_start":null,"content_date_event_end":null,"content_show_title_slider":1,"content_date_last_edit":"2017-12-25 10:13:43","content_date_register":"2017-12-25 10:13:43","content_columns":0,"content_show_img":1,"content_show_details":0,"content_show_related_img":0,"content_show_slider":1,"content_comment":1,"content_score":0,"tag_id":0,"score_average":null,"score_count":null,"score_date_last":null,"uid":15645,"eid":0,"attach_title":null,"attaches":[{"sizes":{"150":".\/cache\/184\/attach\/201712\/106420_1951571898_150_105.webp","300":".\/cache\/184\/attach\/201712\/106420_1951571898_189_132.webp","400":".\/cache\/184\/attach\/201712\/106420_1951571898_189_132.webp","600":".\/cache\/184\/attach\/201712\/106420_1951571898_189_132.webp","900":".\/cache\/184\/attach\/201712\/106420_1951571898_189_132.webp","1200":".\/cache\/184\/attach\/201712\/106420_1951571898_189_132.webp"},"ext":"jpg","file_media":1,"token":1951571898,"files":{"original":{"url":".\/file\/184\/attach\/201712\/106420_1951571898.jpg","width":189,"height":132,"size":0}}}]}]]