[[{"content_id":473562,"content_number":0,"portal_id":184,"lang_id":"fa","content_title":"وضعیت خون و فرآوردهای خونی در خراسان رضوی بحرانی است","content_rtitr":"","content_short_title":null,"content_summary":"","content_summary_fill":0,"content_body":"مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد خونی که به بیمارستانها می دهیم از اهدا کنندگان مستمر است، گفت: در حال حاضر وضعیت خون و فرآورده های خونی در استان بحرانی است.\r\n\r\nبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، حمیدرضا شیخ الاسلامی مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی امروز(۱۹ اسفند) در جمع اصحاب رسانه گفت:سطح مصرف خون و فرآوردهای های خونی در هفته های پایان سال افزایش می یابد چرا که جراحان از اوخر اسفند تا اواسط فروردین جراحای زیادی انجام نمی دهند و روزهای انتهایی سال عملها به خصوص جراحیهای عمومی، زنان و قلب افزایش پیدا می کند.\r\n\r\n&nbsp;وی با اشاره به اینکه درصد بسیاری از خون ها به حوادث رانندگی اختصاص می یابد لذار رعایت قوانین رانندگی هم باعث کاهش استرس، بالا رفتن سطح ایمنی و پایین آمدن تصادفات می شود، اظهارداشت:پویش مردمی سرخی تو از من را برای چهارشنبه آخر سال در نظر داریم که شهروندان مشهدی می توانند در شیفت های صبح در تمام پایگاههای اهدای خون و در شیفت عصر هم در پایگاههای امام رضا(ع) و امید خونه اهدا نمایند همچنین پایگاههای شهرستانها هم در نوبت صبح پذیرای اهدا کنندگان هستند.\r\n\r\n&nbsp;مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه شرایط اهدای سنی اهدا خون ۱۸ تا ۶۰ سال است و حضور مردم در پایگاههای انتقال خون وضعیتی را ایجاد خواهد کرد که کمک رسانی در بیمارستانها با سرعت بیشتری انجام شود، افزود:وضعیت خون و فرآورده های خونی استان در حال حاضر بحرانی است.\r\n\r\n&nbsp;شیخ الاسلامی با بیان اینکه حوادث چهارشنبه سوری بحران خون را بیش از اندازه جدی می کند لذا خواهشمندیم از انجام رفتارهای مخاطره آمیز دوری کنند، گفت:۵۲ درصد خونی که به بیمارستانها می دهیم از اهدا کنندگان مستمر است و آنها ذخایر خون کشور تلقی می شوند.\r\n\r\n&nbsp;مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۹ بیمارستان، مرکز درمانی و دانشگاه را خون دهی می کنیم، ادامه داد:سال گذشته ۳۳۲ هزار کیسه خون مورد استفاده قرار گرفت که در ۹ ماهه سال جاری با افزایش ۳ درصدی روبرو شده ایم.\r\n\r\n&nbsp;وی به مشکلات فراوان و پرداخت نشدن معوقات پرسنل سازمان خونه استان اشاره و با بیان اینکه سازمان انتقال خون در پدافند غیر عامل جزء موارد حیاتی است، اظهارداشت: با توجه به اینکه مسئولین استان جزء اهدا کنندگان مستمر خون هستند لذا خواهشمندیم به اوضاع نابسامان سازمان انتقال خون استان به خصوص در بحث بودجه ای توجه ویژه ای نمایند.","content_html":"<p align=\"right\"><span dir=\"rtl\">مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد خونی که به بیمارستانها می دهیم از اهدا کنندگان مستمر است، گفت: در حال حاضر وضعیت خون و فرآورده های خونی در استان بحرانی است<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\"><span dir=\"rtl\">به گزارش خبرنگار پایداری ملی، حمیدرضا شیخ الاسلامی مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی امروز(۱۹ اسفند) در جمع اصحاب رسانه گفت:سطح مصرف خون و فرآوردهای های خونی در هفته های پایان سال افزایش می یابد چرا که جراحان از اوخر اسفند تا اواسط فروردین جراحای زیادی انجام نمی دهند و روزهای انتهایی سال عملها به خصوص جراحیهای عمومی، زنان و قلب افزایش پیدا می کند<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\"> <span dir=\"rtl\">وی با اشاره به اینکه درصد بسیاری از خون ها به حوادث رانندگی اختصاص می یابد لذار رعایت قوانین رانندگی هم باعث کاهش استرس، بالا رفتن سطح ایمنی و پایین آمدن تصادفات می شود، اظهارداشت:پویش مردمی سرخی تو از من را برای چهارشنبه آخر سال در نظر داریم که شهروندان مشهدی می توانند در شیفت های صبح در تمام پایگاههای اهدای خون و در شیفت عصر هم در پایگاههای امام رضا(ع) و امید خونه اهدا نمایند همچنین پایگاههای شهرستانها هم در نوبت صبح پذیرای اهدا کنندگان هستند<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\"> <span dir=\"rtl\">مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه شرایط اهدای سنی اهدا خون ۱۸ تا ۶۰ سال است و حضور مردم در پایگاههای انتقال خون وضعیتی را ایجاد خواهد کرد که کمک رسانی در بیمارستانها با سرعت بیشتری انجام شود، افزود:وضعیت خون و فرآورده های خونی استان در حال حاضر بحرانی است<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\"> <span dir=\"rtl\">شیخ الاسلامی با بیان اینکه حوادث چهارشنبه سوری بحران خون را بیش از اندازه جدی می کند لذا خواهشمندیم از انجام رفتارهای مخاطره آمیز دوری کنند، گفت:۵۲ درصد خونی که به بیمارستانها می دهیم از اهدا کنندگان مستمر است و آنها ذخایر خون کشور تلقی می شوند<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\"> <span dir=\"rtl\">مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۹ بیمارستان، مرکز درمانی و دانشگاه را خون دهی می کنیم، ادامه داد:سال گذشته ۳۳۲ هزار کیسه خون مورد استفاده قرار گرفت که در ۹ ماهه سال جاری با افزایش ۳ درصدی روبرو شده ایم<\/span>.<\/p>\n\n<p align=\"right\"> <span dir=\"rtl\">وی به مشکلات فراوان و پرداخت نشدن معوقات پرسنل سازمان خونه استان اشاره و با بیان اینکه سازمان انتقال خون در پدافند غیر عامل جزء موارد حیاتی است، اظهارداشت: با توجه به اینکه مسئولین استان جزء اهدا کنندگان مستمر خون هستند لذا خواهشمندیم به اوضاع نابسامان سازمان انتقال خون استان به خصوص در بحث بودجه ای توجه ویژه ای نمایند<\/span>.<\/p>","content_source":"","content_url":"","content_date_start":"2018-03-11 09:52:19","content_date_event":"2018-03-11 09:52:19","content_date_event_start":null,"content_date_event_end":null,"content_show_title_slider":1,"content_date_last_edit":"2018-03-11 09:55:08","content_date_register":"2018-03-11 09:55:08","content_columns":0,"content_show_img":1,"content_show_details":0,"content_show_related_img":0,"content_show_slider":1,"content_comment":1,"content_score":0,"tag_id":0,"score_average":null,"score_count":null,"score_date_last":null,"uid":15645,"eid":0,"attach_title":null,"attaches":[{"sizes":{"150":".\/cache\/184\/attach\/201803\/114846_3576100868_150_100.webp","300":".\/cache\/184\/attach\/201803\/114846_3576100868_300_201.webp","400":".\/cache\/184\/attach\/201803\/114846_3576100868_400_268.webp","600":".\/cache\/184\/attach\/201803\/114846_3576100868_600_402.webp","900":".\/cache\/184\/attach\/201803\/114846_3576100868_798_534.webp","1200":".\/cache\/184\/attach\/201803\/114846_3576100868_798_534.webp"},"ext":"jpg","file_media":1,"token":3576100868,"files":{"original":{"url":".\/file\/184\/attach\/201803\/114846_3576100868.jpg","width":798,"height":534,"size":0}}}]}]]