[[{"content_id":490545,"content_number":0,"portal_id":184,"lang_id":"fa","content_title":"آسیب شناسی جنگ نرم ایران در فضای سایبری ورسانه ایی","content_rtitr":"","content_short_title":null,"content_summary":"","content_summary_fill":0,"content_body":"ضعفهای دیپلماسی عمومی ایران\r\n\r\nالبته دیپلماسی عمومی و دیپلماسی رسان های در همه کشورها ازجمله در ایران وجود دارد اما درباره ایرانی در این تقابل آشکار چیست؟ شبکه های خارجی فارس یزبان چه نقشی در این فرایند ایفا کرد هاند؟ رسانه ملی ایران برای مقابله\r\n\r\nبا این جنگ نرم رسانه ای چه اقداماتی انجام داده است؟ فضای سایبر ایرانی چه جایگاهی در این کارزار رسان های و سایبری دارد؟راهکارها و راهبردهای مقابله با این جنگ در شرایط حاضر چیست؟\r\n\r\nجنگ نرم بایدا ذعان کرد کها ین دیپلماسی بسیار ضعیفا جراشده وب ههیچ وجه در حد وا ندازه ی ظرفی تهای فرهنگی و رسان های نیروی\r\n\r\nانسانی و قدرت نرم افزاری ما نبوده است. خلأها و ضع فهایی در بعد داخلی مشاهده م یشود که به برخی از آ نها اشاره می شود: اولین\r\n\r\nمشکل و ضعفی که داریم عدم استفاده از تمام ظرفی تهای نرم افزاری ما در جنگ سایبری و دیپلماسی عمومی است. وقتی بحث جنگ\r\n\r\nپیش می آید دیگر جناح و گروه و آدم و گرایش و قشر و فرقه و این چیزها نداریم، مرز نمی شناسد تمام گرو ههای داخلی در این زمینه\r\n\r\nباید فعال &nbsp;شوند. مثلاً تخریب چهره هنرمندان ملی ا یران مانند شجریان و آقای ا فتخاری خلاف منافع ملی کشورا ست.ا ینکه ما بیاییم\r\n\r\nآد مهایی که استوان ههای موسیقی ما هستند این ها را به هر دلیل و بهانه ای دفع بکنیم باعث شود که به اردوگاه جنگ نرم دشمن بروند.\r\n\r\nوقتی یک شهروند خارجی وارد ایران میشود و بافرهنگ ایرانی تماس می گیرد اول ازهمه، موسیقی را از ایران درک میکند، هنر\r\n\r\nرا درک میکند، فیلم را درک می کند، سینما و تئاتر را درک می کند و اصلاً کاری ندارد این موسیقی در چارچوب اختلافات داخلی\r\n\r\nایران در کدام جناح یا قدرت یا دسته بندی قرار م یگیرد ما از درون ای نها را شقه شقه م یکنیم. دفع م یکنیم یعنی داریم به زیرساختها\r\n\r\nو ریشه های قدرت نرم خودمان ضربه می زنیم. ژوزف نای در کتابش با عنوان قدرت نرم، عناصری را به عنوان زیربناهای قدرت نرم\r\n\r\nمعرفی می کند که برخی از آن ها موسیقی و هنر هستند همینها زیرساختهای جنگ نرم را نیز می سازند. وقتی شما مبانی قدرت نرم\r\n\r\nرا بشناسید خواهید دانست ورزش جز مبانی قدرت نرم است موسیقی، هنر، دانشگاه ها، توریسم، گردش گری، آثار باستانی، فرهنگ\r\n\r\nیک ملت و سبک زندگی یک ملت، قدرت ما ست تا به بهانه های مختلف تیشه به &nbsp;ریشه ها ی ناب زنندا ین پایه های قدرت ما\r\n\r\nرا فرومی پاشاند و نمیتوانیم در جنگ نرم موفق باشیم.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nآسیب شناسی جنگ نرم ایران در فضای سایبر و رسان های\r\n\r\nمتأسفانه ما در بحث قدرت نرم بیش تر حالت دافعه داریم تا\r\n\r\nجاذبه. درحال طبق رهنمود مقام معظم رهبری، ما باید در\r\n\r\nعرصه داخلی جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم یعنی\r\n\r\nاز تمام ظرفیت های نظام برای تقابل فرهنگی با کشورهای مخاصم\r\n\r\nاستفاده کنیم.\r\n\r\nمردم و قدرت نرم\r\n\r\nمبنایی ترین عنصر قدرتمند ، مردم هستند،برخی دیگرا ز\r\n\r\nعناصر قدرت نرم عبارت اند از: سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی،\r\n\r\nمشارکت عمومی، فرهنگ عمومی، آموز شهای عمومی و تمام\r\n\r\nداشت ههایی که در مردم وجود دارد، محلی گرایی، بومی گرایی،\r\n\r\nخرده فرهنگها، فرهنگ های سنتی و لای ههای مختلفی که در\r\n\r\nدرون مردم وجود دارد.\r\n\r\nاین چیزی است که &nbsp;اتفاقاً ما باید بیش ترین تمرکز را برایش\r\n\r\nداشته باشیم چون ما نقطه قوتمان این است، ما یک فرهنگ تازه\r\n\r\nمتولدشده &nbsp;وبی ریشه در دنیا نیستیم، ما ملتی هستیم که بزر گترین\r\n\r\nروسای جمهور دنیا به احترام فرهنگ این &nbsp;&nbsp;مردم کلاه خود را\r\n\r\nازسرشان برمی دارند، فرهنگی که چند هزارسال ریشه دارد، در\r\n\r\nدنیا تمدن ساز بوده و این چیزی است که مشخصه و ویژگی مردم\r\n\r\nایران است این هیچ ربطی به این دولت، دولت قبل و آینده ندارد،\r\n\r\nاصل یترین ویژگی قدرت نرم ایران مردم هستند. اگر ما بتوانیم از\r\n\r\nظرفیت های مردم برای مقابله با این هجم ههای خارجی استفاده\r\n\r\nبکنیم بیشترین موفقیت را کسب خواهیم کرد.\r\n\r\nاما از این ظرفی تها و پتانسیلها و سرمای ههای مردم چگونه و\r\n\r\nکجاها باید استفاده شود؟ اولین چیز استفاده در رسانه است. یک\r\n\r\nاصطلاح در علوم ارتباطات به نام تصویر ملی یا ایمیج یا انگاره\r\n\r\nملی وجود دارد. کشورها را با این ایمی جها و تصویرها می شناسند.\r\n\r\nهویت ملی در دنیا با تصویر ملی مشخص می شود، یعنی آن نگاه\r\n\r\nتصور وتجسمی که یک ملت از خودش در دنیا ب هجا می گذارد،\r\n\r\nوقتی شما می شنوید آلمان یا مردم آلمان چه تصویری در ذهنتان\r\n\r\nشکل م یگیرد؟ وقتی م یگوید مردم افغانستان چه تصویری شکل\r\n\r\nمی گیرد؟ وقتی م یگوید مردم ژاپن یا چین یا کشورهای عربی چه\r\n\r\nتصویری &nbsp;شکل م یگیرد؟ا ین تصویر، تصویری است که در دنیا\r\n\r\nقدرت آفرین است و حرف می زند، ما در داخل ایران در ترسیم\r\n\r\nاین تصویر ضعف داشته ایم.\r\n\r\nبرای ا یجاد یک تصویر مطلوب ا زا یران باید از ساد هترین\r\n\r\nابزارها استفاده کرد ازجمله پیشنها دها عملی که رسان ههایی مانند\r\n\r\nصدا وسیما قادر به اجرای آن هستند، نشان دادن زندگی افراد\r\n\r\nعادی جامعه است وقتی یک توریست وارد کشور می شود وارد\r\n\r\nفرودگاه میشوید تصویرش از ایران به هم می ریزد، چرا؟ چون\r\n\r\nفکر میکرده واردا یران که بشود باید سینه خیزبرودا لآن همه جا\r\n\r\nخشونت و بمب و موشک و این ها است، حتماً یقه اش را می گیرند\r\n\r\nمی اندازند زندان! الآن قرار است یک حادثه ای برایش رخ بدهد،\r\n\r\nوقتی وارد ایران میشود تعجب می کند ، در سال 1376 کنفرانس\r\n\r\nسران اسلامی برگزار شد خیلی از خبرنگارهای کشورهای عربی\r\n\r\nوارد ایران که شدند کنفرانس را ول کردند رفتند در خیابان از\r\n\r\nخانمهایی که رانندگی می کردند فیلم می گرفتند از آنها سوال\r\n\r\nشد اینها که جذاب نیست فیلم برنامه کنفرانس اسلامی را بیایید\r\n\r\nبگیرید گفتند نه این برای ما مهم تر است این برای ما عجیب است\r\n\r\nما به دنیا باید این تصاویر را مخابره کنیم یعنی که تصور واقعی از\r\n\r\nایران نداشتند کما اینکه ما فکر می کنیم در عربستان مردم با شتر\r\n\r\nرفت وآمد می کنند درحالی که آن تصویر تغییر کرده به نظر من\r\n\r\nاولین چیز تغییر دادن تصویر ذهنی مردم دنیا از مردم ایران است\r\n\r\nاین هم با نشان دادن زندگی اجتماعی ایران فراهم میشودمثل\r\n\r\nنشان دادن وضعیت خیابان های ایران، مردم چه طور کار می کنند،\r\n\r\nپوشش مردم چه طوری است، کار مردم چه طوری هست، مردم\r\n\r\nچه طوری غذا می خورند، ما کجاها رفت وآمد می کنیم، اماکن\r\n\r\nدیدنی ایران کجا است، نقاط طبیعی و اکولوژیکی چی هست\r\n\r\nاینها را با راه اندازی شبکه هایی مثل شبکه مستند که تلویزیون\r\n\r\nراه انداخته، م یتوانیم ایجاد کنیم.\r\n\r\nاین تصویر وقتی به وجود بیاید دیگر بگویند مردم ایران مردم\r\n\r\nتوریست هستندا یران یک کشور خشون تطلب ا ست ا یران به\r\n\r\nدنبال جنگ است این تصویرها فرومی پاشد و دیگر آ نها موفق\r\n\r\nنمی شوند روی این موضوعات برنامه ریزی بکنند...ادامه دارد\r\n\r\nمنابع:\r\n\r\n. 1س ","content_html":"<p dir=\"rtl\"><strong>ضعفهای دیپلماسی عمومی ایران<\/strong><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">البته دیپلماسی عمومی و دیپلماسی رسان های در همه کشورها ازجمله در ایران وجود دارد اما درباره ایرانی در این تقابل آشکار چیست؟ شبکه های خارجی فارس یزبان چه نقشی در این فرایند ایفا کرد هاند؟ رسانه ملی ایران برای مقابله<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">با این جنگ نرم رسانه ای چه اقداماتی انجام داده است؟ فضای سایبر ایرانی چه جایگاهی در این کارزار رسان های و سایبری دارد؟راهکارها و راهبردهای مقابله با این جنگ در شرایط حاضر چیست؟<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">جنگ نرم بایدا ذعان کرد کها ین دیپلماسی بسیار ضعیفا جراشده وب ههیچ وجه در حد وا ندازه ی ظرفی تهای فرهنگی و رسان های نیروی<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">انسانی و قدرت نرم افزاری ما نبوده است<span dir=\"ltr\">. <\/span>خلأها و ضع فهایی در بعد داخلی مشاهده م یشود که به برخی از آ نها اشاره می شود: <strong>اولین<\/strong><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">مشکل و ضعفی که داریم عدم استفاده از تمام ظرفی تهای نرم افزاری ما در جنگ سایبری و دیپلماسی عمومی است<span dir=\"ltr\">. <\/span>وقتی بحث جنگ<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">پیش می آید دیگر جناح و گروه و آدم و گرایش و قشر و فرقه و این چیزها نداریم، مرز نمی شناسد تمام گرو ههای داخلی در این زمینه<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">باید فعال  شوند<span dir=\"ltr\">. <\/span>مثلاً تخریب چهره هنرمندان ملی ا یران مانند شجریان و آقای ا فتخاری خلاف منافع ملی کشورا ست<span dir=\"ltr\">.<\/span>ا ینکه ما بیاییم<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">آد مهایی که استوان ههای موسیقی ما هستند این ها را به هر دلیل و بهانه ای دفع بکنیم باعث شود که به اردوگاه جنگ نرم دشمن بروند<span dir=\"ltr\">.<\/span><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">وقتی یک شهروند خارجی وارد ایران میشود و بافرهنگ ایرانی تماس می گیرد اول ازهمه، موسیقی را از ایران درک میکند، هنر<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">را درک میکند، فیلم را درک می کند، سینما و تئاتر را درک می کند و اصلاً کاری ندارد این موسیقی در چارچوب اختلافات داخلی<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">ایران در کدام جناح یا قدرت یا دسته بندی قرار م یگیرد ما از درون ای نها را شقه شقه م یکنیم<span dir=\"ltr\">. <\/span>دفع م یکنیم یعنی داریم به زیرساختها<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">و ریشه های قدرت نرم خودمان ضربه می زنیم<span dir=\"ltr\">. <\/span>ژوزف نای در کتابش با عنوان قدرت نرم، عناصری را به عنوان زیربناهای قدرت نرم<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">معرفی می کند که برخی از آن ها موسیقی و هنر هستند همینها زیرساختهای جنگ نرم را نیز می سازند<span dir=\"ltr\">. <\/span>وقتی شما مبانی قدرت نرم<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">را بشناسید خواهید دانست ورزش جز مبانی قدرت نرم است موسیقی، هنر، دانشگاه ها، توریسم، گردش گری، آثار باستانی، فرهنگ<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">یک ملت و سبک زندگی یک ملت، قدرت ما ست تا به بهانه های مختلف تیشه به  ریشه ها ی ناب زنندا ین پایه های قدرت ما<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">را فرومی پاشاند و نمیتوانیم در جنگ نرم موفق باشیم<span dir=\"ltr\">.<\/span><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\"> <\/p>\n\n<p dir=\"rtl\"><strong>آسیب<\/strong> <strong>شناسی<\/strong> <strong>جنگ<\/strong> <strong>نرم<\/strong> <strong>ایران<\/strong> <strong>در<\/strong> <strong>فضای<\/strong> <strong>سایبر<\/strong> <strong>و<\/strong> <strong>رسان<\/strong> <strong>های<\/strong><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">متأسفانه ما در بحث قدرت نرم بیش تر حالت دافعه داریم تا<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">جاذبه<span dir=\"ltr\">. <\/span>درحال طبق رهنمود مقام معظم رهبری، ما باید در<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">عرصه داخلی جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم یعنی<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">از تمام ظرفیت های نظام برای تقابل فرهنگی با کشورهای مخاصم<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">استفاده کنیم<span dir=\"ltr\">.<\/span><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\"><strong>مردم<\/strong> <strong>و<\/strong> <strong>قدرت<\/strong> <strong>نرم<\/strong><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">مبنایی ترین عنصر قدرتمند ، مردم هستند،برخی دیگرا ز<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">عناصر قدرت نرم عبارت اند از: سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی،<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">مشارکت عمومی، فرهنگ عمومی، آموز شهای عمومی و تمام<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">داشت ههایی که در مردم وجود دارد، محلی گرایی، بومی گرایی،<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">خرده فرهنگها، فرهنگ های سنتی و لای ههای مختلفی که در<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">درون مردم وجود دارد<span dir=\"ltr\">.<\/span><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">این چیزی است که  اتفاقاً ما باید بیش ترین تمرکز را برایش<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">داشته باشیم چون ما نقطه قوتمان این است، ما یک فرهنگ تازه<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">متولدشده  وبی ریشه در دنیا نیستیم، ما ملتی هستیم که بزر گترین<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">روسای جمهور دنیا به احترام فرهنگ این<span dir=\"ltr\">  <\/span> مردم کلاه خود را<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">ازسرشان برمی دارند، فرهنگی که چند هزارسال ریشه دارد، در<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">دنیا تمدن ساز بوده و این چیزی است که مشخصه و ویژگی مردم<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">ایران است این هیچ ربطی به این دولت، دولت قبل و آینده ندارد،<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">اصل یترین ویژگی قدرت نرم ایران مردم هستند<span dir=\"ltr\">. <\/span>اگر ما بتوانیم از<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">ظرفیت های مردم برای مقابله با این هجم ههای خارجی استفاده<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">بکنیم بیشترین موفقیت را کسب خواهیم کرد<span dir=\"ltr\">.<\/span><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">اما از این ظرفی تها و پتانسیلها و سرمای ههای مردم چگونه و<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">کجاها باید استفاده شود؟ اولین چیز استفاده در رسانه است<span dir=\"ltr\">. <\/span>یک<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">اصطلاح در علوم ارتباطات به نام تصویر ملی یا ایمیج یا انگاره<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">ملی وجود دارد<span dir=\"ltr\">. <\/span>کشورها را با این ایمی جها و تصویرها می شناسند<span dir=\"ltr\">.<\/span><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">هویت ملی در دنیا با تصویر ملی مشخص می شود، یعنی آن نگاه<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">تصور وتجسمی که یک ملت از خودش در دنیا ب هجا می گذارد،<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">وقتی شما می شنوید آلمان یا مردم آلمان چه تصویری در ذهنتان<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">شکل م یگیرد؟ وقتی م یگوید مردم افغانستان چه تصویری شکل<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">می گیرد؟ وقتی م یگوید مردم ژاپن یا چین یا کشورهای عربی چه<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">تصویری<span dir=\"ltr\">  <\/span>شکل م یگیرد؟ا ین تصویر، تصویری است که در دنیا<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">قدرت آفرین است و حرف می زند، ما در داخل ایران در ترسیم<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">این تصویر ضعف داشته ایم<span dir=\"ltr\">.<\/span><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">برای ا یجاد یک تصویر مطلوب ا زا یران باید از ساد هترین<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">ابزارها استفاده کرد ازجمله پیشنها دها عملی که رسان ههایی مانند<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">صدا وسیما قادر به اجرای آن هستند، نشان دادن زندگی افراد<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">عادی جامعه است وقتی یک توریست وارد کشور می شود وارد<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">فرودگاه میشوید تصویرش از ایران به هم می ریزد، چرا؟ چون<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">فکر میکرده واردا یران که بشود باید سینه خیزبرودا لآن همه جا<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">خشونت و بمب و موشک و این ها است، حتماً یقه اش را می گیرند<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">می اندازند زندان<span dir=\"ltr\">! <\/span>الآن قرار است یک حادثه ای برایش رخ بدهد،<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">وقتی وارد ایران میشود تعجب می کند ، در سال<span dir=\"ltr\"> 1376 <\/span>کنفرانس<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">سران اسلامی برگزار شد خیلی از خبرنگارهای کشورهای عربی<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">وارد ایران که شدند کنفرانس را ول کردند رفتند در خیابان از<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">خانمهایی که رانندگی می کردند فیلم می گرفتند از آنها سوال<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">شد اینها که جذاب نیست فیلم برنامه کنفرانس اسلامی را بیایید<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">بگیرید گفتند نه این برای ما مهم تر است این برای ما عجیب است<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">ما به دنیا باید این تصاویر را مخابره کنیم یعنی که تصور واقعی از<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">ایران نداشتند کما اینکه ما فکر می کنیم در عربستان مردم با شتر<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">رفت وآمد می کنند درحالی که آن تصویر تغییر کرده به نظر من<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">اولین چیز تغییر دادن تصویر ذهنی مردم دنیا از مردم ایران است<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">این هم با نشان دادن زندگی اجتماعی ایران فراهم میشودمثل<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">نشان دادن وضعیت خیابان های ایران، مردم چه طور کار می کنند،<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">پوشش مردم چه طوری است، کار مردم چه طوری هست، مردم<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">چه طوری غذا می خورند، ما کجاها رفت وآمد می کنیم، اماکن<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">دیدنی ایران کجا است، نقاط طبیعی و اکولوژیکی چی هست<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">اینها را با راه اندازی شبکه هایی مثل شبکه مستند که تلویزیون<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">راه انداخته، م یتوانیم ایجاد کنیم<span dir=\"ltr\">.<\/span><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">این تصویر وقتی به وجود بیاید دیگر بگویند مردم ایران مردم<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">توریست هستندا یران یک کشور خشون تطلب ا ست ا یران به<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">دنبال جنگ است این تصویرها فرومی پاشد و دیگر آ نها موفق<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\">نمی شوند روی این موضوعات برنامه ریزی بکنند<strong><span dir=\"ltr\">...<\/span><\/strong>ادامه دارد<\/p>\n\n<p dir=\"rtl\"><strong>منابع<\/strong><strong><span dir=\"ltr\">:<\/span><\/strong><\/p>\n\n<p dir=\"rtl\"><span dir=\"ltr\">. 1<\/span>س <span dir=\"ltr\">","content_source":"","content_url":"","content_date_start":"2019-02-27 09:11:57","content_date_event":"2019-02-27 09:11:57","content_date_event_start":null,"content_date_event_end":null,"content_show_title_slider":1,"content_date_last_edit":"2019-02-27 09:13:05","content_date_register":"2019-02-27 09:13:05","content_columns":0,"content_show_img":1,"content_show_details":0,"content_show_related_img":0,"content_show_slider":1,"content_comment":1,"content_score":0,"tag_id":0,"score_average":null,"score_count":null,"score_date_last":null,"uid":15359,"eid":0,"attach_title":null,"attaches":[{"sizes":{"150":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png","300":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png","400":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png","600":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png","900":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png","1200":"file\/184\/attach\/197001\/attach.png"}}]}]]